[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Program ten był realizowany wszelkimi możliwymi metodami. Społeezny
i polityezny program masonerii, zmierzający do wyeliminowania zasad
chrześcijanskich z życia społecznego, przewiduje najczęściej:
7 M. Skrudlik, Masoneria w Polsce, Katowice 1935, s.14.
8 J. Marques - Riviere, Podwbjne oblicze wolnomulacstwa, Katowice 1938, s.149 -
150.
9 A. de Lassus, dz. cyt., s. 83.
10 M. Skrudlik, dz.ct., s.19.
1. usunięcie religii z wszystkich działów aparatu państwowego i wszelkich
instytucji publicznych; symbolem zwycięstwa tej polityki jest usunięcie krzy-
ży i wszelkich przedmiotów religijnych z izb ustawodawezych, sal sądowych,
szpitali, szkół, uniwersytetów, zakładów itd.;
2. sekularyzację małżeństwa;
3. wprowadzenie systemu tzw. znacjonalizowanej oświaty, z tym, że przy-
najmniej w najwcześniejszym okresie nauczania będzie on obowiązkowy,
bezpłatny i stosowany wyłącznie pod nadzorem ludzi świeckich;
4. szeroką propagandę wolności religijnej, dla wszystkich sekt i grup
wyznaniowych z "wyjątkowym" traktowaniem religii katolickiej, oskarżanej
nieustannie o brak toleraneji;
5. nieograniczoną wolność prasy, nawet w głoszeniu antyreligijnych do-
ktryn lub zasad sprzecznych z moralnością; podobna wolność przysługuje
kinom, tcatrom, przedsiębiorstwom gry hazardowej i niektórym gałęziom
handlu, np. handel napojami alkoholowymi;
6. usunięcie różnić w traktowaniu osób płci żeńskiej i męskiej w szkolnic-
twie i wszelkich dżiedzinach życia publicznego oraz popieranie skrajnego
feminizmu.11
Brat Brenier na Konwencie Wielkiego Wschodu Franeji w 1928 r.
oświadezył: "Dopóki nauczyeiel nie zajrnie miejsca proboszcza, Republika i
świeckość będą w niebezpieczeństwie". Walka o treść nauczania w szkołach
oraz o wpływy wśród nauczycieli stała się jedną z podstaw działalności 16ż
masońskich i organizacji pozostająrch pod ich wpływem, m.in. Ligi Naućza-
nia, powstałej we Francji w 1866 r.
Pierwszą dziedziną pracy masona winno być środowisko rodzinne. Kon-
went Wielkiego Wschodu w 1930 r. stwierdził: "Dla masona, który dąży do
powszechnego braterstwa, środowisko rodzinne będzie zwykłym i codzien-
nym laboratorium". Przewidywano wówczas, że "rodzina odnowi się, gdy
ustalony zostanie kult matki i dziecka, matki, wieczystego zródła życia, i
dziecka, zwycięskiego zwiastuna przyszłości". Przedmiotem troski masona
powinno być uwolnienie swojej żony i dzieci od wszelkich wierzeń religij-
nych.13
W Polsce międzywojennej głównym celem działania masoneru była wal-
ka o laic,yzację życia publicznego i społecznego, wprowadzenie tzw. laickiej
moralności, obrona mniejszości narodowych przeciwstawiana tendencjom
narodowym oraz próba pomniejszenia wpływów Kościoła na życie narodu.
Szczególna fala krytyki rządu polskiego przez środowiska masofiskie miała
miejsce po podpisaniu konkordatu z Rzymem. Masoni uznali go za sprzecz-
11 E. Cahill, Masoneria, wyd. Wersal, Krosno 1993, s. 51- 53.
12 J. Marques - Riviere dz.cyt., s.152 -153. Por. Verax, Masoneria czem jest, a
czem niejest,
Poznań 1935, s. 74 - 77.
13 A. G. Michel, Państwo w okowach Masoneru, Katowice 1937, s.154 -156.
38 39
ny z interesem polskiej polityki i oskarżyli o to, jak głosi notatka z jednego
z
zebrań wolnomularskich, że "umowa ta Polskę oddaje w niewolę kleru,
moralnie i materialnie krzywdzi kraj i całą ludność".14 W marcu 1992 r. Jan
Paweł II, oceniająć kształt współczesnej kultury i życia społeczno-polityczne-
go, powiedział, że na całym świecie trwa systematyczna antyewangelizacja.
Można ją dostrzec, "śledząe statystyki i czytająć gazety". "Powiedziałbym-
kontynuował Papież - że w tych zródłach jest więcej antyewangelizacji niż
ewangelizacji. Ta antyewangelizacja jest systematyczna, kierowana przez
centrum, niekiedy anonimowe". W ten sposób Papież zwrócił uwagę na
nieustannie prowadzoną walkę z nauką chrześcijańską.l5
Antychrześcijański kierunek przyjmuje kultura lansowana przez mass
media krajów postkomunistyeznych. Np. w Rosji "awangarda w kulturze
uczy wyrzekać się wszystkiego, czego uczyła wiara chrześcijańska, rosyjska
literatura, zasady klasycznego humanizmu europejskiego. Awangarda przy-
gotowuje najgłębszy przewrót w duszach, podobnY do tego, który przygoto-
wywała marksistowska rewolucja pazdziernikowa w ustroju społecznym". W
rezultacie, w "rosyjskiej kulturze, która rozpocz ła się od
grzechu> triumfuje dziś "6
Masońska walka ze "starym porządkiem" nie rozgrywa się wyłącznie na
płaszczyznie walki z religią czy Kościołem. Celem masonerii jest opanowanie
iycia intelektualnego i społecznego, co umożliwia przejęcie rzeczywistej
władzy nad społeczeństwem i budowę, nawet wbrew społeczeństwu a z pew-
nością bez zwracania uwagi na jego wolę, "nowego porządku". Zrodkami w
tej walce są:
1. PIENIDZć I SEKS - które umożliwiają całkowite podporządkowa-
nie sobie ludzi piastujących ezołowe stanowiska w świecie gospodarezo-
politycznym. Zboczeńcy, dewianci i nałogowcy różnego rodzaju są łatwi do
kontrolowania i mogą być narzędziem w rękach konspiratorów społecznych
Przekupstwo i terror zapewniają nieustanny dostęp do ludzi wpływowych.17
Napoleon I, jak mówi jeden z historyków, "sycił wysokimi pensjami i
stanowiskami najbardziej zapalonych rewolucjonistów, aby przekształcić ich
w konserwatystów". Na sprzedaży dóbr kościelnych, dokonanej przez maso-
nerię hiszpańską, państwo nić nie zyskało. Zarobili jedynie spekulanci i
14 B. Kiernicki, dz.cyt., s.13.
15 Por.J. Rosłan, Desakralizacja i antyewangelizacja Niedziela, 5 VI 1992' J.
Mirewicz,
Katolik postępowy, Niedziela, 7 II 1993; J. M. Jackowski, "Prawa rodziny a
środki
masowego pr Lekazu", Niedziela 18 VII 1993; O sekularyzacji kultury religijnej
i
świadomości że "literatura chreśeijańska to nie tylko i nie pnede wszystkim
poetyekie
inwokacje do Boga kantyezki i hymny": np. Wywiad ze Stefanem Frankiewiczem,
Więz, nr
8 -10 R.1983 s. 264 nn; Por. K. Topiłowski Nowy "Pizegląd katolicki" a
masonizacja
Kościota katolickiego w Polsce, Warszawa 1984.
16 R. Galcewa, Siedem złych duchbw, Powściągliwość i praca, nr 2 (497), R.
XLIII:1992, s.
6 -11.
17 R. Gładkowski, Myślącym pod rozwagę, wyd. 966, Torońto 1984, s. 3 - 5.
40
awanturniczy giełdziarze. Podobnie stało się we Franeji na początku XX
, Y, ,
wieku w Meks ku we Włoszech w Chile i w inn ch krajach, w któ ch
masoneria przejęła władzę. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mew.pev.pl