[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Program ten był realizowany wszelkimi możliwymi metodami. Społeezny i polityezny program masonerii, zmierzający do wyeliminowania zasad chrześcijanskich z życia społecznego, przewiduje najczęściej: 7 M. Skrudlik, Masoneria w Polsce, Katowice 1935, s.14. 8 J. Marques - Riviere, Podwbjne oblicze wolnomulacstwa, Katowice 1938, s.149 - 150. 9 A. de Lassus, dz. cyt., s. 83. 10 M. Skrudlik, dz.ct., s.19. 1. usunięcie religii z wszystkich działów aparatu państwowego i wszelkich instytucji publicznych; symbolem zwycięstwa tej polityki jest usunięcie krzy- ży i wszelkich przedmiotów religijnych z izb ustawodawezych, sal sądowych, szpitali, szkół, uniwersytetów, zakładów itd.; 2. sekularyzację małżeństwa; 3. wprowadzenie systemu tzw. znacjonalizowanej oświaty, z tym, że przy- najmniej w najwcześniejszym okresie nauczania będzie on obowiązkowy, bezpłatny i stosowany wyłącznie pod nadzorem ludzi świeckich; 4. szeroką propagandę wolności religijnej, dla wszystkich sekt i grup wyznaniowych z "wyjątkowym" traktowaniem religii katolickiej, oskarżanej nieustannie o brak toleraneji; 5. nieograniczoną wolność prasy, nawet w głoszeniu antyreligijnych do- ktryn lub zasad sprzecznych z moralnością; podobna wolność przysługuje kinom, tcatrom, przedsiębiorstwom gry hazardowej i niektórym gałęziom handlu, np. handel napojami alkoholowymi; 6. usunięcie różnić w traktowaniu osób płci żeńskiej i męskiej w szkolnic- twie i wszelkich dżiedzinach życia publicznego oraz popieranie skrajnego feminizmu.11 Brat Brenier na Konwencie Wielkiego Wschodu Franeji w 1928 r. oświadezył: "Dopóki nauczyeiel nie zajrnie miejsca proboszcza, Republika i świeckość będą w niebezpieczeństwie". Walka o treść nauczania w szkołach oraz o wpływy wśród nauczycieli stała się jedną z podstaw działalności 16ż masońskich i organizacji pozostająrch pod ich wpływem, m.in. Ligi Naućza- nia, powstałej we Francji w 1866 r. Pierwszą dziedziną pracy masona winno być środowisko rodzinne. Kon- went Wielkiego Wschodu w 1930 r. stwierdził: "Dla masona, który dąży do powszechnego braterstwa, środowisko rodzinne będzie zwykłym i codzien- nym laboratorium". Przewidywano wówczas, że "rodzina odnowi się, gdy ustalony zostanie kult matki i dziecka, matki, wieczystego zródła życia, i dziecka, zwycięskiego zwiastuna przyszłości". Przedmiotem troski masona powinno być uwolnienie swojej żony i dzieci od wszelkich wierzeń religij- nych.13 W Polsce międzywojennej głównym celem działania masoneru była wal- ka o laic,yzację życia publicznego i społecznego, wprowadzenie tzw. laickiej moralności, obrona mniejszości narodowych przeciwstawiana tendencjom narodowym oraz próba pomniejszenia wpływów Kościoła na życie narodu. Szczególna fala krytyki rządu polskiego przez środowiska masofiskie miała miejsce po podpisaniu konkordatu z Rzymem. Masoni uznali go za sprzecz- 11 E. Cahill, Masoneria, wyd. Wersal, Krosno 1993, s. 51- 53. 12 J. Marques - Riviere dz.cyt., s.152 -153. Por. Verax, Masoneria czem jest, a czem niejest, Poznań 1935, s. 74 - 77. 13 A. G. Michel, Państwo w okowach Masoneru, Katowice 1937, s.154 -156. 38 39 ny z interesem polskiej polityki i oskarżyli o to, jak głosi notatka z jednego z zebrań wolnomularskich, że "umowa ta Polskę oddaje w niewolę kleru, moralnie i materialnie krzywdzi kraj i całą ludność".14 W marcu 1992 r. Jan Paweł II, oceniająć kształt współczesnej kultury i życia społeczno-polityczne- go, powiedział, że na całym świecie trwa systematyczna antyewangelizacja. Można ją dostrzec, "śledząe statystyki i czytająć gazety". "Powiedziałbym- kontynuował Papież - że w tych zródłach jest więcej antyewangelizacji niż ewangelizacji. Ta antyewangelizacja jest systematyczna, kierowana przez centrum, niekiedy anonimowe". W ten sposób Papież zwrócił uwagę na nieustannie prowadzoną walkę z nauką chrześcijańską.l5 Antychrześcijański kierunek przyjmuje kultura lansowana przez mass media krajów postkomunistyeznych. Np. w Rosji "awangarda w kulturze uczy wyrzekać się wszystkiego, czego uczyła wiara chrześcijańska, rosyjska literatura, zasady klasycznego humanizmu europejskiego. Awangarda przy- gotowuje najgłębszy przewrót w duszach, podobnY do tego, który przygoto- wywała marksistowska rewolucja pazdziernikowa w ustroju społecznym". W rezultacie, w "rosyjskiej kulturze, która rozpocz ła się od grzechu> triumfuje dziś "6 Masońska walka ze "starym porządkiem" nie rozgrywa się wyłącznie na płaszczyznie walki z religią czy Kościołem. Celem masonerii jest opanowanie iycia intelektualnego i społecznego, co umożliwia przejęcie rzeczywistej władzy nad społeczeństwem i budowę, nawet wbrew społeczeństwu a z pew- nością bez zwracania uwagi na jego wolę, "nowego porządku". Zrodkami w tej walce są: 1. PIENIDZć I SEKS - które umożliwiają całkowite podporządkowa- nie sobie ludzi piastujących ezołowe stanowiska w świecie gospodarezo- politycznym. Zboczeńcy, dewianci i nałogowcy różnego rodzaju są łatwi do kontrolowania i mogą być narzędziem w rękach konspiratorów społecznych Przekupstwo i terror zapewniają nieustanny dostęp do ludzi wpływowych.17 Napoleon I, jak mówi jeden z historyków, "sycił wysokimi pensjami i stanowiskami najbardziej zapalonych rewolucjonistów, aby przekształcić ich w konserwatystów". Na sprzedaży dóbr kościelnych, dokonanej przez maso- nerię hiszpańską, państwo nić nie zyskało. Zarobili jedynie spekulanci i 14 B. Kiernicki, dz.cyt., s.13. 15 Por.J. Rosłan, Desakralizacja i antyewangelizacja Niedziela, 5 VI 1992' J. Mirewicz, Katolik postępowy, Niedziela, 7 II 1993; J. M. Jackowski, "Prawa rodziny a środki masowego pr Lekazu", Niedziela 18 VII 1993; O sekularyzacji kultury religijnej i świadomości że "literatura chreśeijańska to nie tylko i nie pnede wszystkim poetyekie inwokacje do Boga kantyezki i hymny": np. Wywiad ze Stefanem Frankiewiczem, Więz, nr 8 -10 R.1983 s. 264 nn; Por. K. Topiłowski Nowy "Pizegląd katolicki" a masonizacja Kościota katolickiego w Polsce, Warszawa 1984. 16 R. Galcewa, Siedem złych duchbw, Powściągliwość i praca, nr 2 (497), R. XLIII:1992, s. 6 -11. 17 R. Gładkowski, Myślącym pod rozwagę, wyd. 966, Torońto 1984, s. 3 - 5. 40 awanturniczy giełdziarze. Podobnie stało się we Franeji na początku XX , Y, , wieku w Meks ku we Włoszech w Chile i w inn ch krajach, w któ ch masoneria przejęła władzę.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmew.pev.pl
|